lördag 18 juli 2009

Love it!


Romeo- Om jag ovärdig syndare, med oren hand, ett helgonskrin berörde nyss.Pilgrimmer två med kind i purpurbrand, två läppar, bjuda ömt som bot en kyss.


Juliet- Nej, pilgrim, nu er hand ni orätt gör, den gjorde blott vad andakt bjöd er nyss. En pilgrimshand ju helgonhand berör,och hand i hand är helig pilgrimskyss.


Romeo- Har helgon läppar ej, som pilgrim har?


Juliet- Jo pilgrim, läppar men inte böner blott.


Romeo- Gör munnen då så säll som handen var. Att ej förtvivlan blir den frommes lott.


Juliet- Ej rör sig helgon, fast det hör en bön.


Romeo- Ack stilla, då.


Romeo- Så tar jag bönens lön.


Romeo- Från mina läppar, tog dina min syndaskuld.


Juliet- På mina läppar stannar synden då.


Romeo- På dina läppar? frestelse så huld!


Romeo- Gav synden åter.

1 kommentar:

Linda S sa...

Kan du förklara för mig vad du menar? hAHA
Fattar inte texten!